Program comenzi telefonice: luni-vineri 09:00 - 20:00 / sâmbătă 09:00 - 14:00 contact@catenapascupas.ro / Tel: 0743.004.100
e-mail
Galenus Tonica Slab sau gras Farmacia Ta

Pozitia corecta a spatelui la birou

Orele petrecute la birou, in fata calculatorului, pot deveni o adevarata problema pentru sanatatea coloanei vertebrale, daca nu adoptam o pozitie corecta a corpului atunci cand stam jos. Muschii spatelui au rolul de a sustine coloana si din acest motiv este foarte important ca atunci cand stam jos sau mergem, acestia sa fie relaxati. De multe ori, din comoditate sau din neglijenta, ignoram acest lucru si aducem umerii in fata, inclinand spatele, in pozitia cocosat. Pe moment, corpul simte o usoara senzatie de relaxare, insa, in timp, aceasta pozitie deformeaza coloana vertebrala si apar durerile de spate cronice. 

Care este pozitia corecta a spatelui la birou?

In primul rand, spatele trebuie sa fie drept, dar nu rigid si nici incordat, iar sezutul sa fie lipit de spatarul scaunului. Genunchii trebuie tinuti inaintea trunchiului, indoiti la 90 grade, cu talpile in totalitate asezate pe podea. Multi oameni gresesc si-si duc genunchii inapoi, ceea ce automat inclina si spatele. Gatul trebuie sa fie aliniat cu coloana, fara a fi aplecat in fata, iar privirea este necesar sa cada perpendicular pe monitor. Este important ca umerii sa nu fie incordati sau ridicati, iar antebratele sa stea comode si drepte atunci cand se tasteaza la calculator.

Reamenajati-va biroul!

Scaunul de la birou este indicat sa fie ajustabil, astfel sa se poata regla in pozitia benefica pentru coloana vertebrala, conform sfaturilor de mai sus. Biroul trebuie sa fie la inaltimea potrivita astfel ca mainile sa stea in pozitie relaxata. Monitorul calculatorului trebuie sa fie in fata ochilor pentru a nu fi nevoie sa se indoaie gatul si nici sa se aplece inainte.

Sfaturi de urmat la birou

Este recomandat ca la fiecare ora sa va rezervati cateva minute plimbarii sau, pur si simplu, mersului prin incapere. Astfel, muschii se detensioneaza si spatele se relaxeaza. Puteti chiar face cateva miscari simple de detensionare a coloanei si a gatului, insa evitati miscarile bruste. Incercati pe cat posibil sa nu stati picior peste picior deoarece va ingreunati circulatia si va obositi suplimentar coloana.

 

Text: Madalina Manole

Alte stiri din aceeasi categorie

Ce pericole ne pasc la strand, piscina - de la otita la diverse tipuri de leziuni

Ce pericole ne pasc la strand, piscina  - de la otita la diverse tipuri de leziuni

In aceasta perioada, medicii specialisti ne aduc aminte ca piscinele si strandurile la care mergem trebuie sa fie dezinfectate si curate. Daca nu tinem seama de aceasta recomandare, exista pericolul de a ne imbolnavi.

Citeşte mai mult >

Periuta de dinti electrica – pro sau contra?

Majoritatea persoanelor considera ca periuta de dinti electrica este mai performanta in indepartarea placii dentare si a prevenirii cariilor, dar parerile raman impartite. De fapt, cel mai important lucru in mentinerea sanatatii orale este spalarea dintilor dimineata si seara.

Citeşte mai mult >