Program comenzi telefonice: luni-vineri 09:00 - 20:00 / sâmbătă 09:00 - 14:00 contact@catenapascupas.ro / Tel: 0743.004.594
e-mail
Tonica Slab sau gras Farmacia Ta

Prea mult sport/ multa sala strica?

Traim intr-o era a miscarii. Peste tot auzim ca dieta echilibrata si sportul sunt cheia pentru o viata sanatoasa. Tot mai multi se apuca de o activitate sportiva si devin practic obsedati de ideea de sanatate prin miscare. Chiar si asa, adevarul este intotdeauna la mijloc, acolo unde este si punctul de mijloc al echilibrului. Sigur ca este bine sa facem miscare (de preferat in aer liber),insa de aici si pana la a petrece jumatate din saptamana in sala de sport este o diferenta colosala.
Necesarul de miscare difera de la individ la individ si este influentat de dieta, somn si starea de sanatate. Nu exista reteta general valabila si recomandari care sa se muleze pe intreaga populatie. 

Sportul – moda secolului 21

Este adevarat ca totul a pornit de la idea ca miscarea ne tine sanatosi, tineri si plini de energie. De aici si pana la moda de a merge la sala a fost doar un pas. Din pacate, a merge la sala nu reprezinta neaparat un avantaj. Antrenamentele care se practica intr-o sala de forta necesita prezenta unui antrenor calificat care sa stie exact cum sa conduca antrenamentul. Putini sunt cei care chiar merg la sala si fac doar ceea ce le este recomandat de catre antrenor. Moda muschilor cat mai evidentiati este, atat pentru barbati, cat si pentru femei, un deziderat.

Din pacate, acest ideal nu este insa in conformitate cu ceea este sanatos pentru organism. Impreuna cu mersul la sala, putem aduce in discutie consumul exagerat de suplimente pentru culturism (sau alte substante interzise sportivilor profesionisti) pentru a potenta cresterea rapida a masei musculare – toate acestea avand repercusiuni extrem de grave asupra organismului in timp (inclusiv asupra muschiului inimii – miocardului). Toate aceste lucruri, impreuna cu suprasolicitarea articulatiilor prin ridicarea de greutati, fac ca mersul la sala sa fie de multe ori o faultare a propriului organism.

 

Recomandarile pentru o activitate fizica sanatoasa

Specialistii recomanda 30 de minute pe zi de activitate fizica moderata. In acest fel, afectiunile cardiovasculare, diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala si dislipidemia vor putea fi evitate. Prin activitate fizica intelegem toate sporturile care va fac placere, care nu va produc un disconfort si care sunt de preferat in aer liber. Cu alte cuvinte, nu este nevoie sa petreceti 2 ore in sala de sport sau pe pista de alergare pentru a va mentine sanatosi.

Daca faceti sport foarte des si intr-o maniera sustinuta, puteti sa va confruntati cu dureri articulare, luxatii, ruperi de fibre musculare, surmenaj si deshidratare. De asemenea, orice activitate sportiva care implica ridicarea greutatilor poate sa afecteze sistemul osos prin aparitia: tasarii vertebrale, herniei de disc, dar si afectarea articulatiilor de la nivelul umerilor sau genunchilor.

In concluzie, va recomandam moderatie in ceea ce priveste activitatea sportiva pe care o practicati. Daca doriti sa mergeti la sala de forta, atunci optati pentru un antrenor specializat si nu mergeti in fiecare zi, deoarece organismul are nevoie de pause intre antrenamente pentru a se reface. Nu faceti din sport o obsesie, ci un aliat pentru o viata echilibrata si sanatoasa.

 

INTERESAT DE PREA MULT SPORT/ MULTA SALA STRICA?? ITI RECOMANDAM ACESTE PRODUSE
Alte stiri din aceeasi categorie

Distrofia musculara

Distrofia musculara

Distrofia musculara este o afectiune noninflamatorie, progresiva ce afecteaza fibrele musculare. Din punct de vedere clinic pacientii care prezinta aceasta boala se plang de oboseala musculara ce are tendinta de aparitie dinspre proximal spre distal (de exemplu dinspre umar spre degete).

Citeşte mai mult >

Utilizarea ortezelor in patologia ortopedica

Ortezele sunt dispozitive utilizate pe scara larga in patologia ortopedica. Acestea au drept scop imobilizarea si, implicit, protectia diferitelor zone afectate. Exista astfel de dispozitive externe, atat pentru membre, cat si pentru coloana vertebrala. Exista numeroase variante de orteze, de la cele rigide pana la cele elastice - alegerea lor facandu-se in functie de fiecare afectiune in parte si de localizarea acesteia. 

Citeşte mai mult >