Astenia de primavara – simptome si tratament

Sfatul medicului_activitatea fizica in cazul persoanelor cu diabetAceasta stare nu trebuie insa inteleasa ca o problema de sanatate. Cuvantul astenie provine din limba greaca si inseamna fara vlaga. Schimbarea de sezon si diferentele de temperatura sunt cateva din cauzele care duc la aparitia acestei stari. Pentru organism, adaptarea de la o temperatura joasa la cea calda si trecerea de la zilele cu lumina putina la cele in care se intuneca mai tarziu sunt factori care predispun catre aparitia tuturor starilor care intra in tabloul asteniei de primavara.

Simptomele asteniei de primavara

Modalitatile de prezentare a asteniei de primavara sunt extrem de nespecifice si variate. Fiecare persoana poate sa resimta aceasta stare in mod diferit. Simptomele pot sa dureze de la cateva zile pana la cateva saptamani, in functie de timpul de adaptare al fiecarui organism la modificarile ce se petrec in mediul inconjurator.

Astfel, tabloul asteniei poate sa includa:

• stare de oboseala fizica, dar si psihica
• apatie
• tristete
• slabiciune la nivel muscular
• caderea parului
• afectarea memoriei si probleme de concentrare
• variatii ale tensiunii arteriale si ale pulsului
• cefalee
• ameteli
• lipsa apetitului
• insomnii
• scaderea libidoului

Remedii pentru contracararea asteniei de primavara

Miscarea este cel mai bun aliat impotriva asteniei de primavara. Chiar daca va este greu sa va apucati de un sport, avand in vedere simptomele acestei stari, trebuie sa gasiti motivatia si energia necesara pentru a rupe cercul vicios. Activitatea fizica va antrena musculatura si circulatia sangelui si va duce la cresterea nivelului de energie. Avand in vedere ca primavara vremea este blanda, este de preferat ca sportul sa fie facut in aer liber. Astfel, 30 de minute de sport de 3 ori pe saptamana pot sa faca o diferenta considerabila in ceea ce priveste ameliorarea simptomelor asteniei fizice.

Alimentatia echilibrata este in egala masura de real ajutor in combaterea asteniei de primavara. Este adevarat ca, de regula, aceasta stare neplacuta poate sa treaca de la sine, insa merita incercata orice metoda pentru a contracara aparitia asteniei si pentru a scurta timpul de evolutiei al acesteia. Serotonina este un hormon care ne face sa ne simtim bine si sa avem energie. Astfel, se recomanda ca la trecerea din sezonul rece si cel cald sa se consume cat mai multe alimente pe baza de triptofan, care este un precursor al serotoninei. Astfel, cei care vor consuma: nuci, cereale integrale, mango, portocale, struguri si carne de peste vor aduce organismului necesarul zilnic de triptofan. Nu faceti exces de cafea in dorinta de a va creste energia si tonusul. Inlocuiti cafeaua cu ceaiurile de plante si incercati in aceasta perioada dificila sa consumati cat mai multe lichide.

Si, nu in ultimul rand, in perioada de primavara nu va expuneti organismul la excese, intrucat le va suporta mai greu decat de obicei. Incercati sa nu pierdeti noptile si sa dormiti cel putin 8 ore pe noapte.