Cum putem evita intinderea musculara

 

Tabloul clinic al intinderii musculare si cauze

Una dintre cele mai frecvente cauze ale intinderii musculare este efectuarea unei activitati sportive fara o incalzire corespunzatoare in prealabil. Chiar si practicand aceasta incalzire este posibila aparitia durerii musculare – in cazul celor care nu au mai practicat sport de ceva vreme. Exista anumite categorii de persoane care sunt predispuse catre aparitia intinderii musculare. Astfel, cei care sufera de diverse afectiuni musculare sau care prezinta carente minerale sunt la risc de a dezvolta durere si spasm la nivel muscular.

Cele mai frecvente simptome si semne de intindere musculara sunt: durere cu debut relativ spontan (cu atat mai mult cu cat este vorba de ruperea fibrelor musculare), inflamatie, spasm muscular si tumefierea zonei implicate.

 

Cum putem evita intinderea musculara

Printre sportivi exista formula RICE care se refera la cele 4 reguli de baza in cazul unei intinderi musculare.

R (rest sau in traducere repaus)

Se refera fie la oprirea efectuarii sportului, fie la o diminuare semnificativa a acestuia pentru a evita agravarea situatiei. Cat timp se opreste activitatea sportiva? Acest lucru este stabilit de catre medical curant.

I (ice-gheata)

Aplicarea de gheata la nivelul zonei afectate poate avea un efect de calmare si chiar de grabire a vindecarii. Se poate aplica gheata pret de cateva minute, de mai multe ori pe zi, pana se constata o ameliorare a simptomatologiei.

C (compression-compresie)

Aplicarea compresiei in zona afectata este o metoda buna de a calma simptomele suparatoare ale intinderii musculare. Aceasta compresie se poate realiza fie cu ajutorul benzilor elastice, cat si prin purtarea ortezelor.

E (elevation-ridicare)

In cazul in care intinderea musculara este localizata la nivelul membrelor inferioare, o modalitate de a usura durerea este de a tine piciorul (sau ambele picioare) ridicate peste nivelul inimii pentru a facilita intoarcerea venoasa.

Chiar si asa, intotdeauna este mai usor de prevenit o intindere decat de tratat, asa incat va propunem cateva reguli cu ajutorul carora veti putea evita aceasta problema neplacuta.

Daca sunteti un incepator, atunci faceti sport cu si 
• la recomandarea unui antrenor specializat. Acesta va putea sa va ghideze in ce priveste intensitatea activitatii fizice pentru a nu ajunge la o intindere musculara.
• Daca va simtiti obosit sau nu sunteti in apele dumneavoastra, atunci faceti o pauza si nu faceti sport.
• Purtati un echipament corect in functie de activitatea sportiva efectuata.
• Inainte de a incepe antrenamentul nu uitati de incalzire.
• Nu exagerati cu antrenamentul. Cu alte cuvinte, daca va simtiti obosita atunci opriti-va. Nu veti avea niciun beneficiu daca va suprasolicitati din punct de vedere fizic.