Program comenzi telefonice: luni-vineri 09:00 - 20:00 / sâmbătă 09:00 - 14:00 contact@catenapascupas.ro / Tel: 0743.004.100
e-mail
Galenus Tonica Slab sau gras Farmacia Ta

Statul indelungat pe scaun dauneaza sanatatii

Statul pe scaun pe perioade mari de timp este catastrofal pentru sanatate. Ultimele studii arata cresterea riscului de dezvoltare a durerilor de spate, diabetului, bolilor cardiovasculare si chiar a cancerului. 

Statul pe scaun pe perioade mari de timp este catastrofal pentru sanatate. Ultimele studii arata cresterea riscului de dezvoltare a durerilor de spate, diabetului, bolilor cardiovasculare si chiar a cancerului.

Bineinteles ca la persoanele sedentare riscul de a dezvolta aceste afectiuni este mai mare. Corpul uman a fost proiectat mai mult pentru mers si mai putin pentru statul pe scaun, care desi e comod si-ti permite sa-ti odihnesti muschii,  distruge sanatatea incetul cu incetul .

Statul pe scaun pe timp indelungat dauneaza in primul rand spatelui,  punanadu-se o presiune mare pe coloana atunci cand stam la birou sau pur si simplu in canapea, uitandu-ne la televizor. De aici apar si durerile de spate care pot fi acute sau cronice. Dupa doar o ora de stat pe scaun coloana vertebrala devine rigida, fiindu-i astfel afectata si mobilitatea.

In al doilea rand, statul pe scaun include si incetinirea metabolismului cat si o scadere a sensibilitatii la insulina ce duce la aparitia diabetului.

Statul prelungit pe scaun este asociat si cu alimentatia deficitara. Deoarece mancam la birou, in fata calculatorului, atentia ne este distrasa si tindem sa pierdem controlul asupra cantitatii de mancare pe care o consumam. Sa nu uitam totusi ca pentru a ne mentine in forma si pentru a nu acumula kilograme in plus trebuie sa ardem mai multe calorii decat consumam. In cazul in care duceti o viata sedentara si nu faceti deloc miscare trebuie sa stiti ca puteti ajunge la obezitate, care este unul dintre factorii majori ce favorizeaza aparitia bolilor cardiovasculare.

Pentru a evita toate aceste boli este necesar sa reduceti din timpul petrecut pe scaun. Incercati ca la fiecare 60 minute petrecute pe scaun sa luati o pauza de 5-10 minute. Daca folositi masina personala pentru a va deplasa inlocuiti-o ori de cate ori aveti ocazia cu bicicleta, sau cu mijlocul de transport in comun, insa evitati sa va asezati pe parcursul calatoriei.

Hidratati-va corespunzator si renuntati la mancatul in fata calculatorului.

INTERESAT DE STATUL INDELUNGAT PE SCAUN DAUNEAZA SANATATII? ITI RECOMANDAM ACESTE PRODUSE
Alte stiri din aceeasi categorie

Postura corecta la birou – de ce trebuie sa tinem seama pentru a ne pastra sanatatea

Felul in care a evoluat societatea este de asa natura incat foarte multi oameni, mai ales tineri, sunt nevoiti sa petreaca un numar mare de ore la birou, in fata computerului. Daca adaugam si lipsa miscarii si a exercitiilor fizice, discutam deja despre un spate incordat, incovoiat, cu dureri. Cei mai multi dintre noi nu tin seama de recomandarile specialistilor in legatura cu pozitia corecta care trebuie adoptata in timpul serviciului de acest fel, indiferent ca vorbim despre comoditate sau necunoastere.

Citeşte mai mult >

Reumatism articular

Reumatismul articular sau cardioarticular este o boala inflamatorie a tesutului conjunctiv ce isi face debutul cel mai adesea in copilarie. Boala afecteaza, in general, copiii cu varstele cuprinse intre 5 si 15 ani si este mai rar intalnita la adulti.

Citeşte mai mult >