Program comenzi telefonice: luni-vineri 09:00 - 20:00 / sâmbătă 09:00 - 14:00 contact@catenapascupas.ro / Tel: 0743.004.594
e-mail
Tonica Slab sau gras Farmacia Ta

Statul indelungat pe scaun dauneaza sanatatii

Statul pe scaun pe perioade mari de timp este catastrofal pentru sanatate. Ultimele studii arata cresterea riscului de dezvoltare a durerilor de spate, diabetului, bolilor cardiovasculare si chiar a cancerului. 

Statul pe scaun pe perioade mari de timp este catastrofal pentru sanatate. Ultimele studii arata cresterea riscului de dezvoltare a durerilor de spate, diabetului, bolilor cardiovasculare si chiar a cancerului.

Bineinteles ca la persoanele sedentare riscul de a dezvolta aceste afectiuni este mai mare. Corpul uman a fost proiectat mai mult pentru mers si mai putin pentru statul pe scaun, care desi e comod si-ti permite sa-ti odihnesti muschii,  distruge sanatatea incetul cu incetul .

Statul pe scaun pe timp indelungat dauneaza in primul rand spatelui,  punanadu-se o presiune mare pe coloana atunci cand stam la birou sau pur si simplu in canapea, uitandu-ne la televizor. De aici apar si durerile de spate care pot fi acute sau cronice. Dupa doar o ora de stat pe scaun coloana vertebrala devine rigida, fiindu-i astfel afectata si mobilitatea.

In al doilea rand, statul pe scaun include si incetinirea metabolismului cat si o scadere a sensibilitatii la insulina ce duce la aparitia diabetului.

Statul prelungit pe scaun este asociat si cu alimentatia deficitara. Deoarece mancam la birou, in fata calculatorului, atentia ne este distrasa si tindem sa pierdem controlul asupra cantitatii de mancare pe care o consumam. Sa nu uitam totusi ca pentru a ne mentine in forma si pentru a nu acumula kilograme in plus trebuie sa ardem mai multe calorii decat consumam. In cazul in care duceti o viata sedentara si nu faceti deloc miscare trebuie sa stiti ca puteti ajunge la obezitate, care este unul dintre factorii majori ce favorizeaza aparitia bolilor cardiovasculare.

Pentru a evita toate aceste boli este necesar sa reduceti din timpul petrecut pe scaun. Incercati ca la fiecare 60 minute petrecute pe scaun sa luati o pauza de 5-10 minute. Daca folositi masina personala pentru a va deplasa inlocuiti-o ori de cate ori aveti ocazia cu bicicleta, sau cu mijlocul de transport in comun, insa evitati sa va asezati pe parcursul calatoriei.

Hidratati-va corespunzator si renuntati la mancatul in fata calculatorului.

INTERESAT DE STATUL INDELUNGAT PE SCAUN DAUNEAZA SANATATII? ITI RECOMANDAM ACESTE PRODUSE
Alte stiri din aceeasi categorie

Care sunt bolile reumatismale?

Care sunt bolile reumatismale? Reumatismul este o afectiune determinata de inflamatia articulatiilor si se manifesta prin durere de intensitate crescuta, atat la nivelul articulatiilor, cat si la nivelul muschilor. De ce apar bolil[...] Citeşte mai mult >

Lumbago

Lumbago reprezinta o durere lombara acuta ce apare in urma unei miscari gresite provocate cel mai frecvent de un microtraumatism ce afecteaza un disc intervertebral si pune bolnavul in imposibilitatea efectuarii miscarilor de aplecare a trunchiului.

Citeşte mai mult >