Prea mult sport/ multa sala strica?

Sportul โ€“ moda secolului 21

Este adevarat ca totul a pornit de la idea ca miscarea ne tine sanatosi, tineri si plini de energie. De aici si pana la moda de a merge la sala a fost doar un pas. Din pacate, a merge la sala nu reprezinta neaparat un avantaj. Antrenamentele care se practica intr-o sala de forta necesita prezenta unui antrenor calificat care sa stie exact cum sa conduca antrenamentul. Putini sunt cei care chiar merg la sala si fac doar ceea ce le este recomandat de catre antrenor. Moda muschilor cat mai evidentiati este, atat pentru barbati, cat si pentru femei, un deziderat.

Din pacate, acest ideal nu este insa in conformitate cu ceea este sanatos pentru organism. Impreuna cu mersul la sala, putem aduce in discutie consumul exagerat de suplimente pentru culturism (sau alte substante interzise sportivilor profesionisti) pentru a potenta cresterea rapida a masei musculare โ€“ toate acestea avand repercusiuni extrem de grave asupra organismului in timp (inclusiv asupra muschiului inimii โ€“ miocardului). Toate aceste lucruri, impreuna cu suprasolicitarea articulatiilor prin ridicarea de greutati, fac ca mersul la sala sa fie de multe ori o faultare a propriului organism.

 

Recomandarile pentru o activitate fizica sanatoasa

Specialistii recomanda 30 de minute pe zi de activitate fizica moderata. In acest fel, afectiunile cardiovasculare, diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala si dislipidemia vor putea fi evitate. Prin activitate fizica intelegem toate sporturile care va fac placere, care nu va produc un disconfort si care sunt de preferat in aer liber. Cu alte cuvinte, nu este nevoie sa petreceti 2 ore in sala de sport sau pe pista de alergare pentru a va mentine sanatosi.

Daca faceti sport foarte des si intr-o maniera sustinuta, puteti sa va confruntati cu dureri articulare, luxatii, ruperi de fibre musculare, surmenaj si deshidratare. De asemenea, orice activitate sportiva care implica ridicarea greutatilor poate sa afecteze sistemul osos prin aparitia: tasarii vertebrale, herniei de disc, dar si afectarea articulatiilor de la nivelul umerilor sau genunchilor.

In concluzie, va recomandam moderatie in ceea ce priveste activitatea sportiva pe care o practicati. Daca doriti sa mergeti la sala de forta, atunci optati pentru un antrenor specializat si nu mergeti in fiecare zi, deoarece organismul are nevoie de pause intre antrenamente pentru a se reface. Nu faceti din sport o obsesie, ci un aliat pentru o viata echilibrata si sanatoasa.