Vitamine pentru oase si articulatii – cum sa ai grija de oasele si articulatiile tale

Sfatul medicului_activitatea fizica in cazul persoanelor cu diabetIn cazul in care suferiti de dureri de oase sau de articulatii, este momentul sa mergeti la medic si, probabil, este timpul pentru a face schimbari din punct de vedere al alimentatiei. Majoritatea vitaminelor si mineralelor esentiale pentru sistemul osteoarticular sunt asigurate de catre o alimentatie sanatoasa. In cele ce urmeaza va vom prezenta o serie de alimente care nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic.

Somonul

Cei care prezinta probleme legate de articulatii sau boli degenerative osoase, precum osteoporoza, trebuie sa consume din abundenta carne de somon. In acest fel se va asigura necesarul zilnic de acizi grasi omega 3 impreuna cu vitamina D. Aceasta din urma este o vitamin esentiala pentru oase, care se sintetizeaza la nivelul tegumentului in urma expunerii la soare. In timpul iernii, oamenii sufera de deficit de vitamina D – lucru ce are consecinte negative asupra oaselor, dintilor si cartilajelor. Consumand somon in mod frecvent se asigura o cantitate suficienta de vitamina D, ceea ce va ajuta la pastrarea integritatii aparatului osteoarticular.

Sursele alimentare de fluor

Florul este un compus care ajuta la dezvoltarea normala a aparatului osos si la mentinerea integritatii acestuia. In cazul in care acest compus nu este intr-o cantitate suficienta, apar dezechilibre la nivelul organismului, care se traduc prin aparitia problemelor dentare si modificari in arhitectura osului. Pentru un consum optim de fluor, nutritionistii recomanda: cerealele, produsele de panificatie pe baza de secara, ceapa, usturoiul, spanacul, rosiile si fructele de mare.

Remedii natural ca sursa de vitamine

Remediile naturale sunt si ele variante bune de a asigura aportul de vitamine necesar oaselor si articulatiilor (calciul si vitamina D). Coaja de ou uscata si macinata se poate amesteca cu miere (cantitate egala intre cele doua componente). Acest amestec se poate lasa la macerat o saptamana, dupa care se poate consuma cate o lingurita pe zi, de preferat dimineata inainte de masa.

O alta sursa majora de calciu este mararul. Acesta poate fi consumat la prepararea felurilor de mancare, sub forma de tincturi (care se gasesc la magazinele naturiste) sau ceaiuri.

Produsele lactate

Produsele lactate reprezinta fara doar si poate cea mai buna sursa de calciu. Este demonstrat faptul ca persoanele care consuma zilnic produse lactate (lapte, branza sau iaurt) prezinta o densitate mineral aosoasa mult mai buna decat cei care nu consuma aceste alimente. De asemenea, femeile care sunt la menopauza si care prezinta risc de osteoporoza ar trebui sa consume cat mai multe produse lactate si sa ia suplimente alimentare cu calciu si vitamina D pe termen lung.