Stresul si incordarea musculara: efecte asupra posturii

Ritmul alert in care traim si stresul acumulat zi de zi pot avea repercusiuni asupra organismului. Nu putini sunt cei care stau la serviciu peste program si continua ziua de munca si acasa, acestia fiind factori ce pot declansa si intretine starea de anxietate. Mai mult decat atat, ingrijorarea si tensiunea acumulate in timpul unei saptamani sunt raspunzatoare pentru aparitia semnelor neplacute printre care se numara si incordarea musculara. Aceste semnale pe care corpul ni le da nu sunt usor de constientizat insa trebuie facute eforturi in acest sens deoarece multe dintre problemele de sanatate pot fi explicate si puse pe seama stresului continuu la care suntem expusi.

 

Durerile de mijloc si tensiunea in ceafa

Daca ati avut o saptamana grea in care v-ati confruntat cu o sumedenie de situatii neplacute este posibil sa resimtiti dureri musculare cu diferite localizari. Uneori nu este nevoie de un traumatism sau de o afectiune reala pentru a simti durerea de spate. Coloana vertebrala este sustinuta de muschi, care, in urma expunerii la stres, pot fi tensionati. Daca musculatura paravertebrala este supusa zilnic unei astfel de presiuni atunci durerea nu se va lasa asteptata. In plus, persoanele stresate in mod permanent vor avea probleme legate de postura coloanei vertebrale, mentinand pozitii vicioase care vor intretine sindromul algic. Cele mai frecvente zone afectate de tensiunea musculaturii coloanei vertebrale sunt ceafa si mijlocul. In cazurile extreme, incordarea prelungita pricinuita de stresul de peste zi poate sa duca la durere resimtita in toata coloana vertebrala.

Cercul vicios care rezulta din cauza stresului si a incordarii spatelui este inchis de catre aparitia durerii. Persoanele care se confrunta cu aceste probleme pot sa ramana blocate in aceasta situatie neplacuta prin evitarea efectuarii unei activitati fizice din cauza temerilor legate de aparitia durerii. Mai mult decat atat, stresul poate duce la izolare sociala si chiar depresie, ambele fiind factori care afecteaza calitatea vietii.

Remedii utile

Constientizarea sursei incordarii si intelegerea fenomenului care a dus la aparitia durerilor si problemelor de postura sunt primii pasi catre evitarea acestora. Excluderea unei afectiuni de fond este de asemenea importanta pentru diminuarea stresului. Pentru acest lucru aveti nevoie de opinia medicului curant, cu care va puteti sfatui cu privire la modalitatile de abordare a stresului si a problemelor pe care le-ati resimtit la nivel muscular si osos.

In cele ce urmeaza, va propunem cateva exercitii usoare pe care le puteti face inclusiv la serviciu pentru a putea elimina stresul si incordarea acumulate la nivelul muschilor.

Rularea capului cu aplecarea acestuia inainte, inapoi si lateral impreuna cu intinderile spatelui sunt doar cateva din exercitiile pe care le aveti la indemana. Intinderile de spate presupun sa stati cu mainile la ceafa si cu omoplatii apropiati, rasucind trunchiul in lateral. Puteti face cate 10 exercitii o data la 2 ore pentru a pune sangele in miscare si a ajuta transportul oxigenului catre muschi. Totodata, daca veti incorpora in rutina zilnica o activitate fizica care va face placere, veti putea sa uitati de stres si veti observa o imbunatatire a starii generale.